Paweł Pietruszewski
Przedmioty w Szkole Policealnej: Realizacja Nagrań – Udźwiękowienie, Miks i mastering – Laboratorium
Kompozytor i dyrygent; w latach 2007-2012 studiował kompozycję w Akademii Muzycznej w Katowicach pod kierunkiem Aleksandra Lasonia, uzyskując dyplom z maksymalną punktacją i oceną celującą. W latach 2010-2015 był również studentem Akademii Muzycznej we Wrocławiu na kierunku dyrygentury w klasie Wojciecha Rodka. W listopadzie 2009 roku uczestniczył w lekcjach mistrzowskich prowadzonych przez Pera Nørgårda.
Za swoją twórczość kompozytorską otrzymał liczne nagrody podczas konkursów w kraju i za granicą, m.in. w 2009 roku utwór Tęsknota za Pieśnią wyróżniony został na VII Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim im. Tadeusza Ochlewskiego, w 2010 roku Das Kathedralen Lied zwyciężył na XVIII Ogólnopolskim Otwartym Konkursie Kompozytorskim im. Adama Didura w Sanoku, a kompozycja Orgelludium zdobyła drugą lokatę (pierwszej nie przyznano) na V Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim, odbywającym się w ramach festiwalu Mikołowskie Dni Muzyki, w 2011 roku za Dzień z życia Ślązaka kompozytor otrzymał drugą nagrodę na konkursie kompozytorskim w ramach festiwalu „Mikołajowe granie – festiwal muzyczny im. H.M. Góreckiego”, w maju 2012 roku zdobył pierwszą lokatę na międzynarodowym konkursie kompozytorskim „Generace”, odbywającym się w ramach festiwalu „Janáčkův máj 2012” w Ostravie, za utwór Sonorietta, a w listopadzie 2012 roku jego utwór RiFFFonia zdobył główną nagrodę na X Konkursie im. Tadeusza Ochlewskiego w Krakowie. W listopadzie 2010 roku, za osiągnięcia w dziedzinie muzyki został uhonorowany Nagrodą dla Młodych Twórców, przyznaną przez Urząd Marszałkowski. W 2013 roku został uhonorowany stypendium “Młoda Polska”, przyznanym przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W 2014 roku został zakwalifikowany do programów Instytutu Muzyki i Tańca: „Dyrygent- Rezydent” oraz „Nowa Twarz Muzyki”. Rezydencja dyrygencka odbyła się w sezonie artystycznym 2014/15 w Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze.
Jego kompozycje prezentowane były podczas Festiwalu Muzyki Nowej w Bytomiu (od 2005 roku), Festiwalu Prawykonań „Polska Muzyka Najnowsza” (2011), Dni Muzyki Nowej w Gdańsku (2012), a także w ramach festiwalu „Janáčkův máj 2012” – w Ostravie, Katowicach, Bratysławie i Budapeszcie, Festiwal im. braci Wieniawskich w Lublinie.
Kompozytor współpracuje z tak uznanymi zespołami, jak Orkiestra Muzyki Nowej, Kwartet Śląski, Sinfonietta Cracovia, Orkiestra Kameralna Polskiego Radia „Amadeus”, Filharmonia Śląska, Filharmonia Lubelska i Filharmonia Dolnośląska, które dokonały wielu prawykonań i wykonań jego utworów oraz aranżacji.
W lutym 2012 roku zadebiutował na scenie dyrygenckiej. W latach 2012- 2016 prowadził spektakle operetkowe w Gliwickim Teatrze Muzycznym, gdzie pełnił również funkcję asystenta Kierownika Muzycznego w polskiej premierze musicalu „Rodzina Addamsów”.
Od 2013 roku jest członkiem Związku Kompozytorów Polskich.
Kompozycja Pawła Pietruszewskiego „Canticum lugubre” została zarejestrowana na płycie CD, upamiętniającej 70. jubileuszowy sezon koncertowy Filharmonii Lubelskiej. Twórca jest również autorem chóralnych aranżacji pieśni II Korpusu Polskiego gen. Andersa, które zostały zarejestrowane przez TVP Historia w celu przeprowadzania transmisji telewizyjnych oraz wydane na płycie DVD. Płyta nosi tytuł „W cieniu maków czerwonych”.
Od 2016 roku kompozytor prowadzi własną działalność PP MUSIC STUDIO, świadcząc usługi kompozytorskie/producenckie itd. dla wielu podmiotów, wśród których znajdują się zarówno filharmonie, jaki deweloperzy gier wideo, m.in. Acram, Mobo, Magic VR, NCSOFT, orkiestra „Sinfonietta Cracovia”, filharmonie w Lublinie, Opolu, Jeleniej Górze, Katowicach, agencje muzyczne w Polsce i zagranicą. Twórca jest autorem muzyki oraz pełnego udźwiękowienia do gier: The Eight Minute Empire, Zombie VR Squad, Galaxy Race, Istanbul, Tools Up.
W 2018 roku Paweł Pietruszewski rozpoczął współpracę z Dolnośląską Szkołą Wyższą we Wrocławiu w charakterze wykładowcy, gdzie obecnie robi również doktorat. Artysta współpracuje również ze Szkołą Muzyki Nowoczesnej we Wrocławiu, prowadząc przedmioty związane z produkcją muzyczną.
Znaczący wpływ na stylistykę Pawła Pietruszewskiego ma muzyka neoromantyczna, a także rock i muzyka elektroniczna. Kompozytor, poprzez specyficzną instrumentację, w artystyczny sposób, używając w większości instrumentów tradycyjnych, traktuje orkiestrę jak zespół rockowo-metalowy. Głównymi założeniami kompozytora podczas pisania utworów są: płynny przebieg formy, nasycona instrumentacja i radosna witalność muzyki.